fredag 18 januari 2013

18 januari

Karlavagnen 20 år

Vem har kunnat undvika att någon gång lyssna på Karlavagnen. Jag har ofta åkt bil vid den tiden på kvällen och Karlavagnen har då funnits som en tröst i natten. Med sina oftast intressanta ämnen och oftast intressanta inringare så har Karlavagnen vid flera tillfällen varit lysande radio.
Ibland har det varit tvärtom. Är ämnet för lyssnaren ointressant och bara gnälliga skitar ringt in så har det istället varit omöjligt att lyssna på, Vid sådana tillfällen behövs bra programledare och jag måste verkligen säga (utan att för den skull säga att någon programledare nu är kass, förutom Peter Wahlbeck) det var bättre förr.
Lisa Syrén, Marcos Birro, Stina Wollter är saknade. Enligt mig är dessa tre de bästa Karlavagnen haft. Jag lyssnar alltid då jag åker bil sent (vilket är vanligt) och hörde man att någon av de tre skulle vara programledare så visste man att det var njutbara 2 timmars Karlavagnen den kvällen. Ofta intressanta ämnen och verkligt duktiga programledare som kunde få ut det bästa av de som ringde in.

Karlavagnen är fortfarande bra men har varit bättre. 20 år sedan första programmet idag och jag hoppas de får minst 20 år till. Tack Karlavagnen för allt sällskap genom åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar